ארונות כיום הם אביזר דקורטיבי לכל דבר. הארונות שומרים כמובן על רמה גבוהה של שירותיות ופונקציונאליות אך מתפקדים כאלמנטים פיסוליים בחלל. בחירת הארונות נעשית עפ"י שיקולים רבים כשדגש רב מושם על המראה הכולל . ארונות יכולים להתאים לכל סגנון שתעלו על הדעת. אתם יכולים לבחור סוגים שונים לגמרי של חזיתות לארונות, לבחור ארונות מחומרים שונים. ארון יכול להשתלב באופו הרמוני בחלל, כלומר להיות דומה הצבעים ובמראהו הכולל לשאר פרטי הריהוט, או להיות שונה בתכלית וליצור מתח עיצובי מעניין – למשל , חלל שמעוצב בסגנון מודרני יאכלס ארון בסגנון עתיק . הארונות כיום מכילים המון פתרונות אסתטיים למיצוי מלא של שטחו הפנימי, ואתם נהנים מארון שהוא לא רק קופסא מאסיבית שתופסת מקום רב בחלל , אלא מאלמנט מעוצב המחדד את הקו הסגנוני שעל-פיו בחרתם לעצב את הבית. מעצבי הארונות מספקים לכם שפע של פתרונות אחסון עבור בגדים, מדיה, ספרים, כלים ועוד. כל פונקציה זוכה להתייחסות ועיצוב ארונות נכון קשוב לצרכי הלקוח עד לפרטים הקטנים.

הישראלים אוהבים לאכלס כל חלל בבית בארון או מערכת ארונות- יש מי שבחר להקצות חלל בבית רק לצרכי ארונות ובכך לאוורר את שאר החדרים. כאשר אנחנו מדברים על ארונות אנחנו מתכוונים גם לארונות שירות קטנים, ארונות נעליים, ארונות שמתפקדים בעיקר כאביזר דקורטיבי וארוניות.

עד לא מזמן היה נהוג לקנות מערכת ריהוט שלמה שכוללת בתוכה את כל פרטי הריהוט הגדולים והדומיננטיים שבתוכם הארון. בפועל קבלנו חללים הומוגניים ומעט משעממים. שאין בהם שום פריט ריהוט שמושך את העין. הצבעים והחומרים היו זהים ואנו נאלצנו לרכוש פרטי ריהוט משלים שיכניסו מעט צבע ואופי. ההסתכלות כיום אחרת לגמרי, היא פונה לעבר חללים פחות דחוסים שיש בהם אלמנטים עיצוביים מסגנונות שונים- זהו הסגנון האקלקטי . ארונות יכולים להיות עצמאיים ובעלי חזות יוצאת דופן שתוך חלל שעוצב בסגנון מנוגד.

הסגנונות השולטים בעולם הארונות: סגנון הרטרו שיק בהשראת שנות ה-60. יש בו מוטיבים מעוגלים והוא מאופיין בצבעוניות חזקה.

הסגנון מודרני: סגנון המודרני מאופיין במינימליזם , בקווים גיאומטריים נקיים ובצבעוניות מבריקה. המראה שמתקבל הוא נקי והסגנון מעט קר . סגנון זה נוטה לשלב בין חומרים, ארונות בעלי מחיצות זכוכית בצבעים בולטים, דלתות זכוכית יוקרתיות או דלתות מחומרים השונים מגוף הארון.

סגנון הכפרי: סגנון זה המכונה לעיתים גם "שאבי שיק . הוא החל באיטליה וכיום הוא פופולארי בכל העולם, וכמובן שגם בישראל . מדובר ברהיטים שהם בעלי מראה עתיק ומשופשף בסגנון הווינטג"""""""". ארונות בסגנון כפרי צבועים בכל צבע, בהתאם לתפקידם.

מגמה נוספת אשר תופסת תאוצה בתחום עיצוב הארונות היא הצנעה והעלמה של הארון , זאת בניגוד למגמה ההפוכה ששלטה עד לא מזמן ובה הארון היה פריט ריהוט דומיננטי בבית. כיום יש ארונות בעלי דלתות סמויות שנראות כמו קיר מדומה וארון שמסתתר מאחורי מראה. סגנון עיצוב זה מאפשר לחלל להיראות נקי מאוורר וגדול. חללים בעלי חזית מינימליסטית מיצרים תחושת רוגע ושלווה.

טרנד חדש במוביל כיום את תחום עיצוב הארונות הוא מערך של יחידות אחסון קלילות, כשהמדפים שביחידות כאילו מנהלים מעיין משחק גיאומטרי בין החללים הגלויים והמוסתרים. חזית הארון היא שהופכת אותו לפריט אופנתי שקובע את הטון העיצובי בחדר.