תכנון ארונות ותהליך התאמתם לחללי הבית השונים, צריך להיעשות בהתחשב במספר פרמטרים ובכמות הפריטים שעל הארון לאחסן. לפניכם כל הנקודות החשובות , הרעיונות העיצוביים והטרנדים השולטים בתחום הארונות. כל שנותר לכם הוא לקבל החלטה ולצאת לחנויות.

השלב הראשון הוא לתכנן את תכולת הארון ולהצטייד במידות רצויות ואפשרויות בהתאם לממדי החלל. גובה הארון חשוב מאד, לעיתים ארון ממוקם לתחת לחלון או אביזר דקורטיבי ועליו להיות נמוך דיו. ציריו בקווים כלליים את צורת החדר תוך הבלטת האלמנטים שבהם יש להתחשב. ארונות ניתן להציב באופנים רבים, אך רק קווים ישרים וזוויות של 90 מעלות, יאפשרו בניית ארונות שמנצלים את מרחב האחסון בצורה אופטימאלית. ארונות קיר גדולים עלולים ליצור תחושת עומס מכבידה לכן, נהוג היום לשלב בארונות חזיתות מזכוכית שקופה או חלבית המשווה מראה פתוח יותר.

בחללים המועדים לרטיבות ולחות יש לרכוש ארונות בעלי צירים משובחים שאינם מחלידים. צירים מאייכות ירודה עלולים להתרופף ולסבול מקורוזיה.

מגירות הארון: מגירות שיש להן חזית שקופה מזכוכית או מפלסטיק אופנתיות מאוד . מצד אחד הן מאפשרות אווריריות בארון, וכמו כן ניתן לראות דרכן את התכולה.

ארונות מזווה גדולים בעלי תכולה מסיבית, יש להאיר גם מבפנים, התכולה יוצרת האפלה ולכן מקשה על החיפוש פריטים.

מתקני תלייה בארונות: מאד חשוב שארונות בגדים בעיקר יהיו מצוידים במתקני תלייה. כדאי להוסיף מתקן תלייה עילי הנשלף במשיכה ידנית. משיכת מוט תאפשר הורדת וו התלייה על כל הקולבים והבגדים שעליו, ובכך לאפשר גישה נוחה ופשוטה.

דלתות הזזה בארונות: חוסכים מקום רב מאשר דלתות ציר, לכן רצוי למקמם בעיקר בחדרים צפופים ובעלי חלל קטן. יתרונן האסתטי של דלתות ההזזה הוא בהיותן מינימליסטיות, מה שיוצר מראה אחיד ונקי.

ארונות בחדר הרחצה: ליצירת מראה אוורירי בחדר רצוי התקינו ארונות אמבט בעלי מראה "מרחף" . אלו ארונות שתלויים על הקיר ללא מסד (צוקל). יתרונותיהם יתבטאו בניקוי יעיל של הרצפה, ובמניעת התנפחות רגלי הארון בשל רטיבות שמגיעה מהרצפה.

ארון נעליים: על ארונות מסוג זה להיות יחסית חבויים ומצויים המקומות צידיים שאינם פוגעים בחזות החלל ואינם תופסים מקום שיכול לאכלס רהיטים חשובים אחרים. ניתן לשלב בארון נעליים תאים לאחסון גרביים, חומרי ניקוי ומשחות הברקה.

ארונות מטבח ישנים ובעלי מראה עייף עייפים, ניתן לחדש בקלות באמצעות החלפתן של 3-4 חזיתות. בחרו בצבע מנוגד, שיבלוט על רקע הצבע הקיים, לדוגמה, ארונות בצבע קרם-שמנת, יתעוררו לחיים עם מספר חזיתות אדומות-לוהטות. במקרים בהם חזיתות הארון בלויות או עקומות, לא חייבים לזרוק את הארון כולו ,אלא להשאיר את הבסיס הקיים, להסיר את הדלתות הקיימות ולהתקין במקומן דלתות בלא צירים העשויות משרשראות חרוזים או פרחי פלסטיק.

ידיות הארונות הן פריט קטן ומלא חיים, שיכול בקלות רבה לרענן ולחדש את מראה הארונות. ידיות הן אביזר זול שקיים באין ספור דגמים צבעים וחומרים ויכול לשוות לארון מראה חדש לגמרי.

טרנדים ברענון ארונות: ניתן להתקין חזיתות עם מילוי מתחלף, לפי מצב הרוח והאופנה. לדוגמה, חזית המורכבת ממראה המשקפת בבואה מעניינת ומגדילה את החלל, חזית מזכוכית צבעונית או חזית מדיקט צבוע בגוון כתום . את חזיתות מומלץ למסגר במסגרות עץ בגוון טבעי ואחיד. אם יש לכם ארון בעל דלתות פורמייקה מהוויות, אתם יכולים לרענן אותן באמצעות צביעתן בחומר מקשר,שעליו משוח צבע שמן בגוון שבחרתם. ניתן גם לשייף את הפורמייקה באמצעות נייר זכוכית עד שפני שטח יקבלו מראה מחוספס. לאחר מכן יש לצבוע בגוון שבחרתם באמצעות טכניקות צביעה שונות, דוגמת ווש, שבלונות או עלי זהב.

בסמוך לארון הבגדים או לחדר הארונות רצוי להחזיק באופן קבוע שרפרף או סולם קטן ולשלוף אותו בכל פעם שרוצים להוריד משהו גבוה יותר. כך מונעים קרעים בבגדים כתוצאה ממשיכות וגם בלגן מיותר. ולסיום שיטה יעילה לאחסון מצעים: מיינו את המצעים לפי סטים (ולא לפי ציפות לחוד, סדינים לחוד), קפלו כל הציפיות והסדינים ומכניסים לכל ציפה את הסדין והציפיות התואמים לה. מקפלים את הציפה ומכניסים לארון כיחידה אחת.