עצות חשובות לרכישת מערכות ישיבה לבית

קיבצנו עבורכם עצות שתעזורנה לכם לבחור האת מערכת הישיבה המתאימה לכם. מסתבר שבחודשי הקיץ רבים מאיתנו מחליפים ו/או מרעננים…

קיבצנו עבורכם עצות שתעזורנה לכם לבחור את המערכת הישיבה המתאימה לכם.
מסתבר שבחודשי הקיץ רבים מאיתנו מחליפים ו/או מרעננים את מערכות הישיבה הסלוניות. בעונה זו אנו חווים עלייה משמעותית בצריכת מערכות ישיבה שלהן ושל ריפודים לספות.
מדובר בהוצאה לא מבוטלת, ומאחר שמדובר ברכישה הנעשית אחת למספר שנים, הנה עשרה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם ההיצע הרב והמגוון שיש היום בשוק.

בחירת סוג העץ
מומלץ לבחור מערכות ישיבה העשויות מעץ קשה כמו אשור, הידוע גם כבוק, טיק, דובדבן או אלון. הימנעו ממערכות ישיבה שהחלקים העיקריים שלהן עשויים לוחות לבידים, סיבית, MDF וכו"". וודאו ככל האפשר שאין פגמים בעץ (עיניים), חורי חרקים או סימני ריקבון.

איכות המילוי
המילוי לכריות יכול להיות מספוג או נוצות. כאשר מדובר בספוג, מומלץ לפתוח את הרוכסנים ולבדוק שהוא מלא ושלם ולא מלא בפלטות או פתיתי ספוג. אם המילוי הוא נוצות, כדאי לקחת בחשבון שיהיה קשה לנקות מערכת כזו עם מים, משום שאז הנוצות מדיפות ריח. אם אחת היחידות במערכת הישיבה כוללת כריות גב מנוצות, חשוב לוודא שהכריות מתועלות ומחולקות כדי שיהיה פיזור אחיד של הנוצות, והכריות לא תאבדנה את צורתן.

בחירת סוגי הריפוד
התאימו את מערכת הישיבה לשימוש המיועד בה. אם היא מיועדת לכולם, כלומר לשימוש כל המשפחה ולאירוח חשוב שהיא תהיה פרקטית וקלה לניקוי עצמי, ושבמידת הצורך תוכלו להסיר את בד הריפוד. בדי ריפוד מהסוג המתכווץ כמו כותנה למשל תתקשו להלביש בחזרה.
ריפוד הוא עניין קריטי יותר משנדמה לכם שכן הוא אחראי לשני הדברים החשובים ביותר במערכת הישיבה, האחד למראה והשני לתחושת הגוף שבא במגע עם הריהוט.
אנו חיים במדינה חמה ולחה ולכן מערכות ישיבה מעור סביר שתגרומנה לכם לזיעה במידה ותשבו עליה ללא חולצה או מכנסיים.
חשוב שלא תתלהבו יתר על המידה ממראה הריפוד ותבקשו מבעל העסק לספק לכם אחריות לריפוד.
אנשים רבים נוכחים לדעת שבדי הריפוד שבחרו נוטים לדהות במהרה ולקלוט כתמים רבים שאינן ניתנים להסרה.
בתהליך בחירת הבדים , וודאו כי עברו אימפרגנציה , וכמו כן בקשו דוגמה מהבד בגודל 15X10 ס"מ ועשו כך: תפסו את הבד בשתי ידיים ומתחו אותו בין שני האגודלים בשני כיווני הבד. אם תבחינו בתזוזת חוטים חריפה, קיימת סכנה לבריחת חוטים ופתיחת תפרים.

כעת, בקשו חתיכה קטנה מהבד, הכתימו אותה במעט נס קפה ותנו לה להתייבש. נקו את הכתם עם מעט מים וסבון. אם כתוצאה מהניקוי צבע אחד מכתים צבע אחר, או הצבע משתנה מכהה לבהיר, או שאתם מרגישים שהציפוי יורד כשמשפשפים אותו. החליפו את הבד. בד ריפוד חייב להיות בעל עמידות צבע לניקוי במים ואיזשהו דטרגנט פשוט.

עמידות לשמש
זו עובדה לא נעימה, אבל כן, כל הריפודים דוהים בחשיפה לשמש , כולל עור! ולכן, אם אתם מתכוננים שהמערכת תמוקם ליד חלונות, מומלץ לרכוש בד בגוון בהיר. מצד שני, כדאי לזכור שלכלוך נראה יותר על בד בהיר מאשר על כהה.

גימור התפרים
בדקו היטב את איכות התיפורים והגימורים הגימור. בגימור טוב, התפרים כפולים ויש "אוברלוק" (סיומת השוזרת את שני קצוות הבד ביחד). תפירה איכותית שומרת על מראה מערכת הישיבה לאורך זמן.

אחריות
מומלץ כי תרכשו מערכת ישיבה מיצרן מוכר שנותן אחריות לטווח ארוך, ולא להתפתות לרכוש מערכות זולות שאיכותן על פי רוב ירודה. דבר חשוב נוסף, בקשו הוראות ניקוי של היצרן ובכתב! ליצרן/חברה יש מחויבות לנושא במידה ותתקלו בבעיה.

מידות
הצטיידו במידות החדר כדי שמערכת הישיבה לא תהיה קטנה מדי ותלך בו לאיבוד. זכרו כי המרחב בחנויות הרהיטים עלול להטעות את העין. מערכת הישיבה אמורה להתאים לגובה האנשים בבית, גובה השולחן , גודלו ועומקו . עומק הספות נע בדרך כלל בין 105-85 ס"מ, טווח שיכול לשנות לחלוטין את מראה החדר.

נוחות רבותיי נוחות כמובן שנוחות היא מדד חשוב, לכן אל תתביישו ושבו על המערכת, תוך שאתם בודקים את מידת השקיעה, התמיכה לגב, עומק המשענות ומצב הרגליים כשאר הן מכופפות לשיבה. בחנו גם את משענות היד והראש. מערכת ישיבה קשיחה מידי לא תפנק ואפילו תייצר כאבי ראש. מערכת ישיבה רכה מידי תגרום לתחושת עייפות ונמנום.

0hQvgOoBrBBcZp0NUitZCrOu91L33X6wGCyAD7WH
Psri1Tryk6fvOzLisZh27Tn8FvJje8z8Q5ttn4zI
SlYXNdgMQvCDC0fHNJpJSqPiOKNQ2ISdviGOdt4d