פינת אוכל- המשכו של המטבח או של הסלון?

אם פעם היינו אוכלים במטבח, הרי שהיום בכל בית קיימת פינת האוכל. הווריאציות שונות אבל המטרה דומה. פינת האוכל היא מקום מרכזי

אם פעם היינו אוכלים במטבח, הרי שהיום בכל בית קיימת פינת האוכל. הווריאציות שונות אבל המטרה דומה.
פינת האוכל היא מקום מרכזי. פינת האוכל מקבצת סביבה את דיירי הבית ואת האורחים. בכל פעם משנה פינת האוכל את תפקידה. פעם היא מקום האכילה , פעם מקום הכנת שיעורי הבית, פעם היא מעיין בית קפה קטן ופעם אנו מקיימים בה ארוחות חגיגיות.
קצב השינויים המהיר, בשילוב עם העלייה ברמת החיים, הביאו לכך שתשומת לב רבה מוקדשתלתכנון ועיצוב פינת האוכל .
תכנון מושכל של פינת האוכל יכול להפוך אותה לפנינת הבית. אז כאשר אתם באים לתכנן אותה רצוי שתתחשבו במכלול גורמים – ראשית, מהו השטח המיועד לכך, מהי מידת הקרבה למטבח, מהי מידת הקרבה לסלון, האם פינת האוכל מאווררת מספיק, איזו תאורה תתאים, והאם קיימת גם אפשרות לתאורה טבעית. אתם צריכים כמובן להתחשב באופי הדיירים בבית, בהרגלי האירוח שלכם, וכמובן בתקציב .
בבתים בעלי שטח קטן שבהם יש מקום רק לשולחן קטן במטבח, כדאי שתשקלו שימוש בשולחן מודולארי אשר ניתן לפתיחה וסגירה. אולי לא ידעתם אבל קיימות כמה גישות עיצוביות להגדלה של שולחנות . אתם וודאי מכירים את ההגדלה הסטנדרטית של לוחות עץ משני קצוות השולחן. אך קיימים גם שולחנות אותם ניתן להרחיב באמצעות פתיחת אמצע- לשולחן בעל תא נסתר לאחסון ההגדלות, המשטח העליון של השולחן מחולק לשניים ונפתח על ידי מסילות, ממצב סגור גדל השולחן בעוד שני מטרים.
פתיחת פרפר
הכוונה להגדלה של השולחן באמצעות כנפיים אשר יוצאות ממרכזו ומאפשרת פתיחה גדולה יחסית.
פתיחת צידית
לוחות ההגדלה מתחברים לצידי השולחן, היתרון הבולט בפתיחה מסוג זה, שהמשטח העליון של השולחן
נשאר חלק ללא חלוקה לשניים.
לידיעתם, גובהו הממוצע של שולחן לפינת האוכל נע בין 75-80 סנטימטר וגובה המושב של הכסא בממוצע במרחק מהרצפה הוא כ-40-45 סנטימטר. את הכיסאות יש לבחור כך שבסידורם סביב השולחן הם ימוקמו בהפרדה זה מזה של מרווחים שנעים בין 50-80 ס"מ, זאת כדי ליצור מרווח נכון חופש תנועה סביב השולחן.
רוחב שולחן נע בין 75-80 ס"מ בממוצע ואורכו של שולחן נקבע לפי מספר הכיסאות שמיועד להקיף את השולחן כשהסטנדרט הוא 60 -70 ס"מ אורך מהשולחן לכל כסא.
חומרים: הבחירה בחומר ממנו עשויים השולחן והכיסאות השולחן לפינת האוכל נעה בין, עצים טבעיים בסגנון מאסיבי לבחירת סט קליל יותר עם רגלי ניקל ושולחנות מנירוסטה. כיום מאד מקובל להשתמש בעץ גושני מלא אך יש לקחת בחשבון שבמקרה של עץ טבעי יש סיכוי כי ישתנה במשך הזמן בטקסטורה ובמראהו. בין השולחנות הפופולאריים אורן מלא, ואנגה, טיק, בוק ועוד, כשהחזות היא כפרית ורומנטית. שולחנות אבן הם שולחנות עמידים מאוד אך כבדים למדי ואם אתם מהזו שאוהב לערות שינויים תכופים החזות הדירה שולחן שכזה לא יקל עליכם. שולחנות אבן משתלבים נהדר בסביבה הטבעית שלהם, כלומר בחוץ, כך שאם החלטתם למקם את פינת האוכל שלכם בגינה או במרפסת הרי ששולחן האבן מאד מתאים לכם.
המתחרה הגדול של העץ והפורניר בזירת השולחנות היא הזכוכית המחוסמת, אשר מעניקה לשולחן מראה קליל, נקי ואלגנטי ואף יוצרת אפקט של שקיפות המעניק תחושת אוורירית.
כמו כן, זכוכית חלבית היא קלה לניקוי מה שיאשפר לכם להפגין שולחן מצוחצח. כיום ישנם גם שולחנות נירוסטה במראה היי טקי מעודן עם רגלי כרום ניקל עדינות ואף שולחנות וכסאות מפלסטיק ופי וי סי ששומרים על עמידות לאורך זמן.
ולסיום התאורה:
התאורה היא באופן חד משמעי חלק בלתי נפרד מעיצוב כל חלל הבחירה בתאורת פינת האוכל תלויה במה שאנו מעוניינים ליצור מבחינה עיצובית ופונקציונאלית. כאשר מדובר בחלל גדול ואנו רוצים ליצור תחושת אינטימיות, או שמדובר בפינת אוכל המצויה באותו חלל יחד עם סלון או מטבח ואנו רוצים ליצור פינה נבדלת נשתמש בתאורה נמוכה הממוקמת מעל השולחן. תאורה נמוכה מושכת אליה את העין כך שאנו יוצרים אווירה מבודדת המוליכה את המתבונן אל השולחן בלבד. בנוסף, תאורה עילית ונמוכה שופכת אור ממוקד על השולחן והכיסאות בלבד ובכך מבודדת אותם משאר החלל הפתוח. אם מדובר בשולחן אוכל שאינו בשימוש במהלך השנה ואין רצון למשוך את תשומת הלב אליו, נשלב תאורה גבוהה ומפוזרת יותר שתשתלב בתאורה הכוללת בחלל.

hW9205kGKg8TIdBisH2ki6G6ytvybdYfoQqfAFtq
1XwjTpt4FrP8EoMJAb9vgIfeWs7zakWeOSmxLRRW
FRmTOcQ5xmaXbqIynkGUuW5QDMUDfsUw9R6EmGts